Home / Bestuur

Vince Tunzi

Tel. 06 – 11 34 05 00

Over Vince:
Mijn naam is Vince Tunzi, geboren Rotterdammer maar met Zwitsers/Italiaanse roots. Mijn grote passie is mijn wereldreis. Mijn bucketlist staat op 100 landen waarvan ik er nu 80 heb gehad. Bedrijfskunde gestudeerd aan de EUR en werktuigbouwkunde in Den Haag. Naast het voorzitterschap van de stichting 010-veteranen tevens voorzitter van de HCRA (afhandeling van lege containers) en verder bezig met een aantal projecten rondom LoRa/GPS. Vrijgezel en 3 kids die over de hele wereld zwerven. Ik woon in de Koningkerk in Hillegersberg en veel op reis. F1-fan maar vooral Feyenoord.

André Drost

Vice-voorzitter

Tel. 06 – 10 13 10 03

Over André:
Mijn naam is André Drost, tijdens mijn militaire diensttijd begin 1980, uitgezonden geweest als mortierist naar Libanon voor UNIFIL. Na mijn militaire diensttijd heb ik m’n studie opgepakt en de lerarenopleiding Elektrotechniek, Wiskunde/Informatica en Techniek gedaan. Vervolgens o.a. gewerkt als Techniekdocent, ICT-docent en als Teamleider examencentrum. Sinds 2020 ben ik arbeidsongeschikt en in 2022 begonnen met het organiseren van veteranenontmoetingsavonden. In 2023 het initiatief genomen om een veteranenstichting voor de Rotterdamse veteraan op te richten. Momenteel ben ik als vicevoorzitter en als penningmeester druk bezig de stichting vorm te geven, te besturen en het tot een succes te maken.

Josje Jens

Tel. 06 – 33 73 83 52

Over Josje:
Mijn naam is Josje Jens, partner van een veteraan. Sinds mijn pensionering uit het onderwijs betrokken geraakt bij “veteranenzaken”. Als dochter van een Nieuw-Guinea veteraan ervaring met het leven in een mariniersgezin in binnen- en buitenland. Toen al, zonder het echt te beseffen, gemerkt wat de gevolgen van uitzending naar een crisisgebied zijn voor een militair en zijn omgeving. Toen later bij mijn partner, als gevolg van zijn uitzending, PTSS werd geconstateerd vielen veel puzzelstukken op hun plaats. Mijn rol binnen het bestuur en de stichting is het vertegenwoordigen van en aandacht geven aan het thuisfront. Gelukkig is daar tegenwoordig meer oog voor.

Martin Faas

Bestuurslid
Tel. 06 – 36 59 98 26

Over Martin:

Willem Haveman

Bestuurslid
Tel. 06 – 29 36 92 36

Over Willem:

Ik ben Willem Haveman, geboren in Assen in 1961. Na de Middelbare Handelsschool te hebben
doorlopen, opgekomen in Havelte bij het 47ste Painfbat Menno van Coehoorn. Na drie weken op de hei te hebben doorgebracht, hield ik het voor gezien (was immers praktisch op de hei geboren), Toen heb ik mij vrijwillig aangemeld voor uitzending naar Libanon. Vader van 4 kinderen, en opa van 7 kleinkinderen. Na mijn diensttijd 5 jaar gewerkt als assistent bedrijfsleider in een supermarkt. Inmiddels werk ik al 38 jaar bij DE koffiebrander in de verkoopbuitendienst, nu in het rayon Westland en den Haag via de kustlijn tot aan Hoofddorp. In Rotterdam woonachtig sinds 2009 waar ik langzamerhand meer en meer contact kreeg met een aantal veteranen, daar is uiteindelijk in juni 2023 de stichting 010veteranen uit voortgekomen. Inmiddels gemerkt dat onze veteranenavonden, elke 1ste maandag van de maand steeds meer bezoekers trekt! Daarmee het bewijs dat er behoefte bestaat aan onderling contact. Ik/wij hopen u dan ook graag weer en meer te zien op de komende avonden in 2024. Een hartelijke veteranengroet. Willem